MOTORR!!!
Hoxe falareivos un pouco sobre o mundo das motos, un mundo que te leva a experimentar sensacións de adrenalina cando colles as curvas a velocidades increíbles, o único problema é o enorme riesgo que corres a esas velocidades, moitas persoas morrern a conta de accidentes case todos os días.
Existen moitas competicións de motos e de diferentes estilos como por exemplo: competicións de motocross, free style, moto GP, trial, superbikes, etc.
Estudiando este vehículo, remontámonos a moitas décadas evolucionando a súa estrutura. Algunhes historiadores consideran que a primeira motocicleta foi inventada no 1876 cando se desenrolou o motor de combustión interna de 4 tempos ao que lle chamaron "ciclo de otto". As motos hoxe en día teñen motores de 4 ou 2 tempos (estos están reservados prácticamente para as motos de pouca cilindrada debido a razón medioambientais), antigamente tiñan refrixeración por aire, agora está en auxe a refrixeración líquida. O motor normalmente está situado en posición trasversal ás marchas ou tamén de forma lonxitudinal, o número de cilindros pode variar entre 1 (pequenas cilindradas), ata 6 en línea, sendo máis frecuentes os 4 en línea e os 2 en V típicos das motos potentes ata os anos 70. Lubrícase xeralmente o motor e o cambio (excepto nos motores de 2T) a través do carburador, ainda que a día de hoxe están sendo reemprazados pola ixección de combustible pola emisión de gaes.
A caixa de cambios vai situada normalmente detrás do cigüeñal, arrastrada por unha desmutiplicación de engranaxes ou cadea, que aumenta o par motor. A trasmisión do movemento coa roda traseira realizase con cadea e poucas veces con correa ou banda.
O chasis das motos poden ser multitubular, de doble cuna, de chapa estampada e outros e adoitan estar feitos de aceiro ou de aluminio e en casos moi raros de magnesio, carbono ou titanio. Normalmente a rixidez necesaria vai en función da potencia do motor e das características dinámicas. As suspensións hoxe en día están feitas para que as rodas estén en contacto co chán o máximo posible ao paso por irregularidades, asegurando a estabilidade e aumentar o confort na marcha.
Ao principio as motos tiñan suspensión adiante e atrás carecían dela, a partir das competicións desenvolveuse a horquilla telescópica patentada por BMW e introdúxose a suspensión traseira, primeiro de deslizamento paralelo e logo basculante, actualmente continúa sendo basculante atrás, ainda que os amortiguadores poden ter distintas posicións incluso ter un solo.
Os frenos, son esenciales para frenar ás motos a tales velocidades que acadan. Adoitan ir anclados á llanta por unha palanca no manillar ou no pé, hainos de dous tipos: de tambor e de disco.
Os frenos de disco foron facéndose máis comúns xa que son máis eficaces e disipan mellor o calor. Algunhas motos teñen carenado, cuxa finalidade é protexer ao condutor do vento e favorecer á velocidade máxima por aerodinámica mellorada. As motos con suspensión tradicional alteran a súa lonxitude entre eixos ao frear, o que impide maniobras de frenado e xiro simultaneamentexa que ao frear estando inclinada varía a inclinación e polo tanto a traxectoria. Xeralmente as marchas regúlanse mediante unha palanca acionada co pé ainda que xa están aparecendo modelos con embrague automnático e cambio de velocidades secuencial.
As motos adoitan clasificarse pola cilinddrada dos seus motores de maneira mási clara que nos coches. As máis comúns tradicionalmente foron de 125, 250 e 500 cc, os 750 cc foron a máxima cilindrada ainda que a día de hoxe hainas de 900, 1000 e 1200 cc algunhas cilindradas ascabaron desaparecendo como son as 175 cc e agora son substituidos polas de 200 cc.
Xeralmente cando se conducen motos potentes e perigosas é necesario levar un equipo de coiro ou materiais sintéticos, guantes e botas altas co fin de diminuir lesións en caso de accidente, agora existen unhas chaquetas que teñen un airbag inflable que está atado á motocicleta, polo que si o piloto cae dela, a chaqueta inflarase para amortiguar a colisión.
Existen diferentes tipos de motocicletas e poden ser:chopper, ciclomotor, de cruceiro, custom, deportiva, naked (sin carenado), de turismo, de velocidade, trail, sport-touring, cross, enduro, supercross, supermoto,trial, todoterreno, cuatrimoto, scooter, sidecar, etc.
Xa vos contarei máis!!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario